Gember Goud 5 jaar! – Juni 2022Dit jaar bestaat ons bier Gember Goud 5 jaar. Dat vieren we met een Super Spicy versie!
NPO 2 – Maart 2022"In deze aflevering van Binnenstebuiten het bijzondere verhaal van Tessel en Do die samen een bierbrouwerij runnen."
Een Blik Emoties - okt 2021NIEUW BIER! In samenwerking met Faberyayo en Sef brouwden we een dikke DIPA.
Fuck Wijn - Mei 2021Dione de Graaff drinkt een klassieke Weizen en onze Gin Weizen in de podcast F*ck Wijn FCKWN. Welke zou ze lekkerder vinden? Proost Dione!
A'dam FM – Mei 2021De vraag blijft: waar komen al die nieuwe biermerken vandaan, en hoe zet je in hemelsnaam een nieuw biermerk op? Hier praat Famke over met Do de Heij, mede-oprichtster van het biermerk Gebrouwen door Vrouwen.
Roze Bril CampagneMet onze 'Roze Bril' campagne vieren wij dat Bloesem Blond 5 jaar bestaat. Omdat het zo'n mega succes is proberen wij jou te inspireren om ook je roze bril op te zetten!
Radio 1 – Feb 2021 "Als je stopt met feedback vragen, stop je met jezelf ontwikkelen. Bij Gebrouwen door Vrouwen is iedereen vrij goed gebekt. We spreken elkaar aan op fouten. Alleen zo word je beter in je werk."
Nieuwe Revu - Jan 2021 “Gaan we het proberen?” Je eigen bier. Dat is natuurlijk wel heel vet. We zijn opgevoed door onze ouders met: je moet vooral doen waar je goed in bent en wat je écht leuk vindt.’
Nu.nl – Nov 2020 Toen een van de zelfgebrouwen biertjes van Do en Tessel de Heij in 2013 in handen kwam van een kroegbaas, moest en zou hij het op de tap krijgen. Aanvankelijk zagen de zussen het niet zo zitten, want wat bleef er dan over van hun hobby?
Proef – aug 2020 De naam bleek een schot in de roos, al waren er nog best wat kenners die het maar niets vonden.
AD – juli 2020 Review over Gin Weizen: "Gin (lees: geen) weizen maar een uitstekend witbier met knisperende ginkruiden die direct de neus in dansen."
Het Parool – juni 2020 "Het is niet zo dat vrouwen andere soorten bier lekker vinden dan mannen. Wij houden toevallig niet van IPA maar heel veel vriendinnen wel."
Jan – Mei 2020 Dromen waarmaken en je succes onderhouden: je doet het niet zomaar. Hoe maak je van je hobby een succesvol merk? En hoe krabbel je op als het misgaat?
Telefgraaf - April 2020 Het waren creatieve jaren voor Tessel en Do, daar in dat oude krakkemikkige keukentje in Amsterdam West. "Het was zo krap dat we net langs elkaar heen konden lopen."
Bloesem Blond shampooIn samenwerking met de HEMA hebben we een Bloesem Blond shampoo ontwikkeld. Bloesem Blond bier en deze Bloesem shampoo bevatten beiden vlierbloesem en hop. De perfecte combinatie.
Elle Eten - Nov 2019 Do: 'We hebben bijna nooit ruzie, maar het bedenken van de naam en het logo zette onze relatie nogal onder druk. We werden behoorlijk kattig tegen elkaar.'
OPZIJ – okt 2019"We vinden het leuk een voorbeeld te zijn voor jonge vrouwen. Als wij het kunnen, kun jij het ook."
HOP – juni 2019"Sowieso bestelden we in het cafe altijd al liever bier dan wijn. Toen we ons er echt in gingen verdiepen, ontdekten we bierstijlen die we tot dan toe niet kenden."
Kruistocht CampagneOm al onze bieren extra te promoten hebben we de campagne "Kruistocht" uitgerold. Deze prachtige campagne was in heel Nederland en online te zien.
Barbie – maart 2019Ter gelegenheid van de 60ste verjaardag van Barbie verschijnt het boek 60 Super Stories. Zestig Nederlandse vrouwen komen daarin aan het woord over hun loopbaan.
EEN VANDAAG – maart 2019"Lol hebben, dat is onze missie." En die lol ligt voor een heel groot deel in het brouwen van bier, lekker bier.
Het Parool – jan 2019Gebrouwen door Vrouwen krijgt eigen bar in Oud-West. Met een crowdfundingactie kunnen ze hun droom waar maken.
De ONDERNEMER – jan 2019“We zijn zo uniek, dat we nog geen gecompliceerde marketingstrategie hebben hoeven te bedenken”, zegt Do de Heij.
3 FM - maart 2018Dé pre-borrel podcast voor vandaag: Teertstra & Wallenburg met te gast de zussen Do en Tessel de Heij van Gebrouwen door vrouwen.